Handleiding: van oud naar nieuw.
Yay! Welkom op onze nieuwe website. Maar hoe moet het nu praktisch verder als je al een shop had op de oude site? We geven je graag wat uitleg.
Heb je nog vragen of lukt het niet? Contacteer ons dan gerust via hello@secondkid.be.
Ik had een account op de oude website maar had geen items te koop staanOF Ik had een eigen shop op de oude website maar had momenteel geen items te koop staan
Je kan gerust rondkijken op Second Kid zonder account. Wil je je adresgegevens bewaren, een verlanglijst aanleggen of verkopers volgen? Maak dan een nieuw account aan door bovenaan op ‘Log in/Registreer’ te klikken. Vervolgens klik je op Registreer en kies je voor ‘Ik wil kopen’.
Om een eigen shop te openen doe je hetzelfde maar kies je voor ‘Ik ben een verkoper’.
Ik had een eigen shop op de oude website en had items te koop staan
We maken je winkel pas zichtbaar op het nieuwe platform wanneer alles goed is ingesteld.
Doorloop onderstaande stappen. Het lijkt een hele boterham maar het valt best mee. Door alles goed in te stellen zal je een goeie start maken op dit nieuwe platform en zal je je weg snel vinden.
Daar gaan we!
1. Log in
We hebben alle shops van de oude website overgezet naar deze site. Om je shop opnieuw te openen moet je eerst een nieuw wachtwoord instellen.
Klik bovenaan op ‘Log in’. Vervolgens typ je je e-mailadres in het vakje ‘Gebruikersnaam’ en klik je onderaan op ‘Wachtwoord vergeten?’.
Je zal nu een e-mail ontvangen om een nieuw wachtwoord in te stellen. Eens dat gebeurd is kan je je met je nieuw wachtwoord inloggen.
2. Ontdek je verkopersdashboard
Eens aangemeld kom je terecht in je kopersdashboard. Om het verkopersdashboard te bereiken klik je door via ‘Ga naar je verkopersdashboard’. Hier kan je je items bekijken en bewerken, bestellingen opvolgen, een uitbetaling aanvragen en je instellingen wijzigen.

3. Winkel instellen
Het is belangrijk dat je je winkeltje goed en volledig instelt voor je start met verkopen. Neem hier dus even je tijd voor.
De instellingen vind je in je verkopersdashboard onder ‘Instellingen’ > ‘Shop’.

1. Voeg zeker een leuke profielfoto en een banner toe.
2. Waarom zou je je winkeltje geen leuke naam geven? Dat kan!
3. Vul het adres in van waar je verzendt. In de meeste gevallen zal dat je thuisadres zijn.
4. Je telefoonnummer wordt enkel gebruikt in het uitzonderlijke geval dat we je moeten contacteren. Het is niet zichtbaar voor andere gebruikers.
5. Vul je eigen profiel zo goed mogelijk aan met een duidelijke omschrijving van jezelf: wie ben je, wat doe je? Maar ook waar hou je van? Dat hoeft heus niet uitgebreid te zijn maar die kleine beetjes extra info zijn leuke tussendoortjes om te lezen! We zijn altijd nieuwsgierig naar anderen. Hoeveel kinderen heb je? Van welke merken hou je? Wat voor tweedehands verkoper ben je? Door hoeveel kinderen zijn de stuks meestal gedragen?
6. Activeer de ‘Contacteer verkoper’ knop door in dit veld ‘Contacteer verkoper’ te typen. Er zal een knop verschijnen op je winkelpagina: geïnteresseerde mama’s kunnen jou nu een berichtje sturen bij vragen.
4. Verzending instellen
Jij bepaalt zelf welke verzendmethodes je aanbiedt. Wanneer een koper zijn winkelmandje afrekent, zal hij kunnen kiezen uit de opties die door jou ingesteld zijn. Ook het bedrag dat je vraagt voor verzending kies je zelf.
Hoe je dit alles instelt, lees je HIER.
5. Betaling instellen
De uitbetaling van je verdiende centjes gebeurt via onze betaalpartner Mangopay.
Het is belangrijk dat je je bankgegevens goed instelt in je Second Kid account vooraleer je start met verkopen. Anders wordt geld ontvangen moeilijk ;-).
Eens je bankrekening gekoppeld is, zal je het geld ontvangen in je e-wallet. Vanuit die portefeuille kan je het geld zelf overmaken naar je rekening wanneer je wilt.
1. Krijg je deze gele melding, dan ontbreken er nog enkele basisgegevens. Klik op de roze link of ga naar je winkelinstellingen en vul je naam, voornaam en adres volledig in.
2. Vul je gegevens aan om betalingen te kunnen ontvangen.
3. Koppel je bankrekening. Bij ‘Bank account type’ kies je voor IBAN. Daaronder vul je je IBAN-nummer in (BExx xxxx xxxx xxxx) en de BIC-code van je bank (bvb. KREDBEBB). Ken je dit niet? Je vindt het snel terug als je de naam van je bank + BIC googelt.
4. Upload een scan of foto van de voor- en achterkant van je identiteitskaart via de knop ‘Kies bestand’. Binnen 24u zal je identiteit gecheckt worden en kan je starten met verkopen.
Onze betalingsprovider is wettelijk verplicht om deze zogenaamde ‘KYC-procedure’ uit te voeren bij alle verkopers. Dit is een verficatieprodecure om je identiteit te checken. Enkel zo zijn we zeker dat alle verkopers betrouwbaar zijn en ons platform veilig. Klik hier voor meer informatie over deze procedure.
6. Je items vervolledigen
We hebben ons best gedaan om je oude shop zo goed mogelijk over te zetten naar deze nieuwe website. Je zal je titels terugvinden, de hoofdfoto van elk item en de verkoopprijs die je bepaalde.
Het was helaas technisch niet mogelijk om alle andere gegevens en foto’s mee te kopiëren.
Mogen we je daarom vragen om voor elk item de eigenschappen (geslacht, maat, merk, kleur, staat…) opnieuw in te vullen? Zo zijn ze weer helemaal verkoopsklaar!
Om ze te vervolledigen klik je in je verkopersdashboard op ‘Mijn items’ en vervolgens onder de naam op ‘Edit’.
Nieuwe items toevoegen kan pas vanaf het moment dat je shop online staat.

That’s all folks! Je nieuwe shop is nu helemaal klaar om te starten met verkopen!
Wij zetten hem online als alle instellingen goed staan.
We zijn je heel erg dankbaar voor je tijd en wensen je veel succes!